torsdag 22 december 2016

Årets favoritböcker

Jag har läst en massa böcker i år. Jag har skrattat, gråtit och knappt kunnat gå och lägga mig så spännande vissa böcker har varit. Men bland alla fantastiskt bra böcker så jag jag lyckats göra en topplista med favoriter. Alla böcker, förutom min absoluta favorit, är från 2016.



1. Som stjärnor i natten. Gripande, lycklig, sorglig och helt fantastisk. 
2. Olyckornas tid. Originell, spännande, magisk. 
3. Ingen normal står i regnet och sjunger. Så rolig och så vettig på samma gång. 
4. Ingenting och allting. Även detta en gripande och originell berättelse.
5. Bara tre ord. Rolig, spännande och gripande.
6. Ceremonin. Eftersom jag älskar dystopier, spänning och kärleksskildringar.
7. Om jag var din tjej. En viktig bok om rätten att få vara den man är.
8. Som hund, som katt. Fint om förbjuden kärlek, bråk och vilsenhet.
9. Jack. Roligt och trovärdigt om kärlek och att göra upp med sitt förflutna. 
10.Gudarna. Rappt, rått och ärligt om tonårsliv, vänskap och svikande vuxna.  

/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar