torsdag 17 mars 2016

Barnboksfrukost


Idag har jag och min kollega Nina varit på barnboksfrukost hos förlaget Wahlströms. Där fick vi många bra tips på vårens utgivning av barn- och ungdomsböcker. Dessutom var författarna Pia Hagmar, Alisa Bandell och Daniel Edfeldt där och berättade lite om sina böcker. Det är alltid lite extra kul att höra författare berätta om bakgrunden till sina böcker.  Alisa Bandell bjöd dessutom på godsaker från sin bok. Vi fick även smaka smoothie från boken Vego hela dagen. Om den finns inne hos oss kan ni kolla här.

En bok som kommer på svenska lite senare i år är Ruta Sepetys Salt to the Sea. Det ser jag verkligen fram emot! Gillade hennes bok Strimmor av hopp väldigt mycket. Den handlar om Stalins utrensning i Litauen under andra världskriget.

Personalen på Wahlströms berättade även om en ny satsning på att ge ut modern klassiker. Även det väldigt kul! Först ut är Ett hål om dagen. Efter bokpresentationerna fick alla med sig en tygkasse med en bok, ett presentkort på Storyel och en liten godispåse. Jag valde boken Jack av Christina Lindström som jag redan börjat läsa.

/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar