torsdag 16 mars 2017

Efter Alaska

Hej, jag heter Hugo och är praoelev på Salems Bibliotek ,jag har bestämt mig för att skriva en recension av boken efter Alaska.

Miles “Bullen” Halter är trött på sitt vardagliga och trygga liv Florida. Han lämnar sitt hem och börjar på internatskolan Culver Creek i Alabama. Där är det allt utom vardagligt. På sin första dag träffar han sina framtida vänner, Översten, Takumi och framförallt Alaska Young, den smartaste, snyggaste, roligaste och mest komplexa människa han någonsin träffat. Bullen blir störtkär, trots att Alaska redan har en pojkvän.

Jag blev verkligen glatt överraskad över den här boken. Återigen får man glädjas över John Greens fantastiska skrivande och jämförelser. Boken har en stor vändning runt mitten, som jag inte alls var beredd på, men det är den som får mig att älska den här boken.


/Hugo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar